"Жури да победиш, јер је дан изласка твога из твог света близу. Жури да победиш све струје смрти у теби и око тебе. Сазреваш као шљива. Здраву шљиву прихватиће домаћин у руку, а кварну пустиће да падне свињама. Победа значи здравље. Који побиједи, даћу му да сједи самном на пријестолу мојему, обећа Истинити, Свемогући." свети Николај српски

21. 12. 2011.

Свети Никола 2011

Помаже Бог драги моји парохијани и пријатељи као и читаоци

Прославили смо празник св. Николе. Највећа слава  код Срба.  Наше славље је почело још у недељу 18.12 када смо по окончању свете Литургије и прослављаља дивног светитеља преподобног  Саве Освећеног "окренули" колач за светога Николу са славарима који нису у могућности да на сам празник дођу у Београд.  После недељње литургијае у Врдничком манастиру, следила је агапа и пријатна атмосфера уз читање житија преп. Савео Освећенога, затим мала беседа моје маленкости.
Одмор и припрема за бдење које је почело у 17 часова а завршило око 21:30.  О. Нифонт, настојатељ манастира, имао је јаку прехладу вероватно нешто вирусно. Подсећам да о њему морамо бринути јер је болешљив и не би требао да остане без воћа, лимуна и основних намерница.
По бдењу крећемо пут Нових Бановаца. Дочеку је нас благочестива породица Манчић, и видимо освежене зидове са новим бојама пријемне собе која је уједно и импровизована катакомбна Црква. Чтец Урош већ је све припремио, тако да је остало смо да средим олтар, поставим олтарске делове на своје место. Сестра Марија нас укрепљује кафицом и одлазимо на одмор око 01:00. У 05:00 Проскомидија, и тачно у 07:00 почињемо свету Литургију.
Попадија Јефимија моја ћерка Михаила за певницом, и мањи број верника поју песме и речи Литургије.Слава Богу! Заиста лепо прослављен празник. По Литургији чтец Урош и домаћица Мара служе своје госте јер је св. Никола и Крсна слава њихива дома. На изненађење свих на врата куца и монах Данило, све добија своју живост кроз харизму нама драгога монаха. Моја породица и ја растајемо се од Манчића и оца и крећемо у Ресник на славу Јефимијине породице.
После славског ручка чаролија далматинске кухуње одлазимо у дом Радоњића. Благородни дом пун деце и лепе атмосфере тера нас да одемо последњи и то са жаљењем јер би још остали али већ смо загазили у 20.12 и мора се назад у Ресник. Сутрадан крећемо  у Деспотовац, али са планом да посетимо и нашег Мићу на Раљи који такође слави св. Николу. И ту затичемо лепу атмосферу у дому нашег новопеченог брачног пара Миће и Јоване. Са колачићима у рукама које носимо за Владику и монахиње растајемо се од Миљковића и идемо нашој кући.
Поред С. Паланке са осећајем сете сећамо се и наших Анастасије и Димитрија и малог Данила који такође славе св. Николу, али ...нека је свима св. Никола на помоћ и заступништво пред Христом љубљеним!
Слава Богу за све! Помените у молитви и до следећег извештаја :)
Божић још није решен где служом да ли у Нишу или негде друго. Срећа ту је Владика па ће се и то решити. Помените у молитви.